tirsdag den 15. marts 2011

Excuso

Iver lutter Iver Mr. Kvægpande.

Jeg er uforvarende og i al rørstrømskhed kommet til at fornærme Min Skytsengel Tine ved at kalde Hende for Angela Dolorosa.

Det var jo bare Min Mening, at titulere Tine positivt, som En højt skattet og tillidsvækkende Personlighed, som varetager og lindrer Irenes og Min Smerte.

Og så kalder Jeg Hende i Stedet; helt utilgiveligt for Min smertende Engel.

Må Jeg straks, inden Jeg ubønhørligt bliver straffet for Min Helligbrøde, rette Titlen til : Angela Dolores (og Nu håber Jeg fil'me godt nok, at Det så må være korrekt).

Jeg er bestemt heller ikke stærk i De stringente grammatiske Regler for Bøjningsformer ud i Latinen; så Jeg er faktisk meget tæt på Nervesammenbruddets Rand ved Tanken om, at Min udnævnte Skytsengel for Handlekraft  Lene også er blevet fejlnavngivet.

Jeg ser i skrivende Stund ingen anden Mulighed for at bønfalde Min sproglige Mentor Angela Linguine om Hjælp og Vejledning i Brugen af Participium præsens på Grundstammen "Exseqor" i Forbindelse med  Substantivum Femininum : Angela.

SHIT ! Nu gjorde Jeg Det igen, Kluddermor....

Giv Mig Styrke.

6 kommentarer:

Line Jokumsen sagde ...

Tak.;) Må give fortabt udi det lat(r)inske, men skulle du få brug for noget ekspertise udi noget oldgræsk, siger du bare til.;)

Alkymisten sagde ...

Tant pis - Line,

Jeg havde jo egentlig godt luret, at Den Del af Dit Liv, som mestrede Latinen, ikke længere er i Dit fysiske Liv; men Jeg var for blasert til at spørge ind til netop Hende !

Jeg vil ikke "snave" i Dette; Det skal Du Selv prøve at forsone Dig Med.

Må Jeg iøvrigt appellere til, at Du behandler mine (ex)Bysbørn i Odense på En ordentlig og respektfuld Måde.

Vi Odenseanere føler Os, som En værdifuld Del af Dansk Kulturliv - og Vi har mange Referencer, som kan bekræfte Dette.

Og så må Du iøvrigt godt helt privat tænke, at De er lidt for dumsmarte. Det er Mennesker her i Aarhus såmænd også !

Vil Du ikke nok sørge for, at passe godt på Dig Selv?

Unknown sagde ...

Søde Michael.
Tænk at du har haft det så skidt over min fine titel.
Håber det kan trøste dig lidt, at jeg jo er en stakkels arbejderpige uden den store studentereksamen ;o) så jeg opdagede ikke din lille stavefejl men var derimod meget beæret over den måde jeg blev tiltalt på :)
Tak for dine søde tanker om mig.
De varmede mit hjerte.
Du og Irene er ofte i mine tanker. Ville ønske at jeg kunne løfte lidt af jeres byrde fra jeres skuldre.
Du må nøjes med et stort knus idag. Med håbet om at vi snart ses igen.
Tine

Line Jokumsen sagde ...

Er jeg respektløs? Har jeg overtrådt en (usynlig) grænse? Har jeg vakt kulturel anstød? I så fald beklager jeg. Er jo igang med at udvide mine cirkler og forsøge at opdage den del af Odense, som ikke er filtret godt og grundigt ind i Hr.Andersen. Hvis du har tips eller en god pegefinger kigger jeg gerne den anførte vej. Hvor skal jeg lede? Men lige for en god ordens skyld: jeg mener nu altså på ingen måde at hverken odenseanere (mig; nu) eller århusianere (mig; før) for den sags skyld er dumsmarte. Tvært imod.

Og ja, Latinen er ude af mit liv. Og lige nu ved jeg ikke hvem jeg er. Eller hvorfor, for den sags skyld. Men jeg forsøger at navigere skuden (mig) så upåklageligt som muligt. Men jeg springer læk i tide og utide. Og derfor er jeg gået i dok. Og herfra skriver jeg. Og skriver. Og skriver. Og tænker. Det meste af det bliver slettet igen. For hvor går grænsen for hvor meget på vrangen man tør vende sig selv. Til offentlig spot og spe.
Jeg har ondt helt inde i hovedstolen, men ved at jeg ikke er alene om den slags. Jeg tænker tit på jer. Og ønsker jer alt det bedste.

Alkymisten sagde ...

Jamen, HelleDusseDa Line,

Du er da bestemt hverken respektløs overfor Andre eller for Den Sags Skyld grænseoverskridende !!

Lige som Dig Selv, ynder Jeg Humor, Morbiditet, Selvironi og Vulgaritet i Tanke og Tale.

Så " Keep on rolling - steady".

Jeg synes bare, at Du råber lidt for højt af Dig Selv undertiden.

Mit kulturelle Forhold til Odenseanerne tæller bare 18 År som Baby, Teenager og Adolescent, med Den Usikkerhed og Blaserthed, Man kan opdrive, når Fru Fortuna ikke "gider" at optegne Kørestriben for Ens Færdselsretning..

Mit kulturelle Forhold til Aarhus tæller blot 26 År som selviscenesat Karriere-Høvding og (www.UNICEF/HOME) Familiefar.

Uha- Jeg har hverken Beskyttertrang eller Ondt Øl i Kanden overfor Nogen af Disse 2 omtalte Bysamfund.

De Må klare Sig Selv, så godt De nu kan --- uden Mig !

Jeg ville sandsynligvis også Selv have overlevet i Nr. Snevel på Fals !

Personligt er Jeg nok belemret med Et genetisk bestemt, Påfugle-Gen (Kæmpe Selvværd); men desværre ingen særlig prangende Selvtillid.

Så Man kan både være stor og lille på samme Tid :
Vil bestemme Alt godt; men kan ikke træffe Éen Fælles gavnlig Beslutning.

Gode Råd om nutidigt Kulturliv i Odense? Phhtjahh -

Du skal i hvert Tilfælde lære, at anvende Din Stemme - Højt og Klart - I offentligt Rum; og så tror Jeg, Du skal finde En Introvert og Stringent Disciplin, som kan give Dig Kontrol over Din Krop, som Du ikke lyder til at ville vide noget rigtigt af.

Hilsen Michael

Århus

Alkymisten sagde ...

Post Scriptum ad Kluddermor !

Perception (I Glimt) fra Filmen med En meget ung Dustin Hoffmann "Little big Man" (En god Mand og Dø !) :

Ung Homoseksuel(Han) Indianer har valgt at rejse væk fra Stammen for at søge Sit Totem.

Rider af Sted på Hesten i Den rigtige Retning; men sidder omvendt på Sadlen.

Du er også En smuk Film, Line !!

Kærligst Michael